piątek, 2 września 2016

Styl skandynawski. Co jest w nim takiego inspirującego?

Styl Skandynawski święci triumfy już od paru ładnych lat.Ja sama jestem jego wielką fanką.Od paru miesięcy dekoruję swoje nowo zakupione mieszkanie i właśnie najbardziej  jestem zainspirowana prostotą i funkcjonalnością stylu  rodem ze Skandynawii. 
Nie powiem, że byłam jego fanką od początku. Miotałam się gdzieś między stylem rustykalnym a eklektycznym. A tak w ogóle to mi się marzyły wnętrza jak z hacjendy położonej gdzieś na południu Hiszpanii. Wiem, wiem odleciałam już totalnie:).Co mnie przekonało do stylu skandynawskiego? Poniżej przedstawię Wam kilka cech,dzięki ,którym (moim osobistym zdaniem) styl skandynawski zagościł na stałe w naszych polskich domach.

 1.Jasne wnętrza

W Polsce przez bardzo długi czas triumfowały kolory na ścianach. A najlepiej było jak w każdym pokoju był jakiś inny mocny kolor. Biały kolor wydawał się niepraktyczny i taki szpitalny. Dzięki stylowi skandynawskiemu powróciły na nasze salony wszystkie odcienie bieli i szarości. Takie wnętrza to świetna baza dla kolorowych i ciekawych dodatków.

2. Ciekawe kolorowe dodatki


Czyż powyższe zdjęcie nie jest cudne? To jest właśnie to co najbardziej uwielbiam w stylu skandynawskim. Bazowa biel bądź szarość wnętrza a dodatki w dowolnych kolorach. Co więcej te dodatki mogą być często zmieniane np.raz w roku albo w każdą porę roku.

3. Ceglane ściany


Takie ceglane ściany ,są także charakterystyczne dla loftów, ale w skandynawskich wnętrzach również ,są bardzo często spotykane. Dla mnie takie ściany ,są cudne:). Szczególnie jeśli ta cegłą jest stara i ładnie wyczyszczona

4.Ramki, rameczki i typografie




W stylu skandynawski jest to bardzo ważny i oryginalny element wystroju. Ramki mogą być zawieszone na ścianie bądź o nią oparte. Mogą być małe, duże, ułożone harmonijnie bądź chaotycznie.

5. Naturalne materiały




Naturalne materiały to jest to. Styl skandynawski jest bliski naturze ,więc takie materiały jak:drewno, skóry , kamień są mile widziane w takich wnętrzach. Tkaniny to głównie: wełna, bawełna, len.
To chyba wszystkie cechy ,które mnie osobiście przekonują do tego stylu. A czy Wy lubicie ten styl? A może dodalibyście jeszcze jakieś inne cechy , które przekonują Was do takich wnętrz?

źródło zdjęć: pinterest

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz